אודות רועי
הכשרה וניסיון מקצועי
הנני עו"ס קליני בעל תואר שני ופסיכותרפיסט. עברתי הכשרה בפסיכותרפיה, במסגרת בית הספר לפסיכותרפיה ממוקדת וקצרת מועד ע"ש אלי חן.
עבדתי כמדריך בבית ילדים "נווה חנה" בין השנים 1996 עד 2000. יחד עם אשתי ניבה שמשנו כתחליפי הורים עבור אחד עשר ילדים שהוצאו מהבית, בגלאי 6 עד 14.
לאחר מכן עבדתי בין השנים 2000 עד 2006 כעובד סוציאלי, בפנימיית "אחוזת ילדים" בחיפה, פנימייה טיפולית לנוער, עם נערים שעברו אשפוז פסיכיאטרי.
בין השנים 2006 עד 2011 עבדתי כפסיכותרפיסט במרכז הקליני של אל"י (האגודה להגנת הילד), בטיפול בילדים בני נוער ומבוגרים שעברו התעללות מינית, פיסית ו/ או רגשית, וכן טיפול בילדים ובני נוער שפגעו מינית.
משנת 2006 אני עובד בקליניקה פרטית בטיפול בילדים, בני נוער ומבוגרים וכן הדרכת הורים וטיפולים קבוצתיים בילדים ובני נוער.
משנת 2012 ועד 2014 עבדתי כפסיכותרפיסט במרפאה לטיפול בדיכאון ומצבי רוח ב"שניידר", בטיפול בילדים ובני נוער הסובלים מדיכאון וסיכון אובדני, מרפאה שבה הטיפולים בגישה קוגניטיבית- התנהגותית.
משנת 2012 עובד במרכז לטיפול באלימות במשפחה באור עקיבא, בטיפול בגברים ונשים הלכודים במערכת יחסים אלימה ומשנת 2019 במרכז לטיפול באלימות במשפחה בחדרה.
משנת 2018 מלמד בתכנית "טיפול במשחק" במכללת אורנים.
גישה ותפיסות מקצועיות
טיפול בילדים
טיפול בילד מורכב מחלק של מפגשים פרטניים עם הילד ומפגשי הדרכת הורים. לעיתים אני משלב מפגשים דיאדיים (הורה וילד ביחד), בהתאם לצורך. בקליניקה מטפל בילדים המופנים עם סוגי בעיות וקשיים שונים, כגון הפרעת קשב וריכוז ובעיות רגשיות הנובעות מכך, חרדות, קשיים חברתיים, הפרעות התנהגות, מצבי רוח ודכאון והפרעות תקשורת. בנוסף הנני בעל ניסיון וידע בטיפול ואבחון של פגיעות מניות וביצוע הערכות מסוכנות מינית של נערים פוגעים.
הטיפול מתמקד הן בהבנת עולמו הפנימי של הילד וההקשר של בעיותיו לעולמו הפנימי, התבוננות בהקשר הבינאישי והמשפחתי ותיווך של ההבנות להורים, כך שיידעו להבין ולהתייחס לילד, מתוך הבנות אלו.
המפגשים והקשר עם הילד מבוססים על אמצעים שונים, בהתאם לילד ואופן התקשורת והביטוי הנכון והולם עבורו. בקליניקה מגוון אמצעי ביטוי והבעה, כגון משחקים, חומרי יצירה, בעלי חיים ומגרש שבו אפשר לשחק משחקי כדור.
משך הטיפול תלוי בבעיה בגינה הופנה הילד. טיפול הינו תהליך מורכב המבוסס על יצירת קשר וברוב המקרים תידרש לפחות שנה, כדי למצות תהליך אפקטיבי. עם זאת ישנם מקרים של התערבות במשבר נקודתי, שבהם הטיפול יהיה קצר יותר.
הגישה הטיפולית המרכזית שלי הינה דינאמית (עם דגש על הזרם ההתייחסותי- בינאישי ופסיכולוגיית העצמי), אך אני משלב גם תפיסות נוספות כגון התערבויות קוגניטיביות- התנהגותיות והתערבויות דיאדיות באוריינטציה משפחתית, בהתאם לצרכים והמטרות הטיפוליות.
טיפול בנוער
גיל ההתבגרות הינו גיל המתאפיין בסערות נפשיות מטלטלות, שינויים פיסיים ופסיכולוגיים דרמטיים וחיפוש, הגדרה ובנייה של זהות. הטיפול במתבגרים מתמקד בנושאים של נפרדות ועצמאות, פיתוח יכולת ותחושת מסוגלות, קשרים אינטימיים וזהות מינית , עיסוק בקבוצת השווים ומיצוב חברתי ,ויחסים עם ההורים, שבהם נזקקות ותלות מצד אחד ונפרדות ועצמאות מאידך. טיפול במתבגרים דורש יכולת להכיל את הסתירות והניגודים, ולהוות עבור המתבגר פונקציה המאפשרת "פסק זמן" מהסערות והטלטלות, יכולת להתבונן ולהבין את מה שעובר עליי ומה שאני צריך.
טיפול במתבגר/ת דורש רגישות רבה למעורבות והתפקיד של ההורים, בתהליך הטיפולי. פעמים רבות הצורך הינו לקבלה והבנה מצד ההורים ועל כן גם בטיפול במתבגרים ההורים מהווים חלק מהתהליך, אך הדבר תלוי באופן אינדיבידואלי במקום בו מצוי המתבגר וצרכיו.
טיפול במבוגרים
הטיפול במבוגרים, משלב התמקדות בבעיה או הקושי העכשוויים בגינם פנה המטופל/ת, תוך ניסיון להבין את ההקשרים השונים של ה"סימפטום", הקשר אישי- נפשי (הנעוץ גם בילדות ומשפחת המוצא), הקשר בינאישי עכשווי והקשרים רלוונטיים נוספים. הטיפול משלב התייחסויות פרקטיות ודרכי התמודדות, יחד עם ניסיון להבין את משמעות הסימפטום עבור המטופל, בהקשרים שצוינו. הטיפול, המיקוד והמטרות נבנים במשותף עם המטופל, ומתוך הדיאלוג הזה נגזר גם משך הטיפול, כאשר ישנם טיפולים שהינם בגדר התערבות בשעת משבר וישנם טיפולים שיש בהם יסוד של התפתחות וצמיחה תוך צורך בלווי ותמיכה.
בקליניקה מטפל במבוגרים הפונים בשל חרדות מסוגים שונים, דכאון, בעיות בזוגיות ובקשרים זוגיים ואינטימיים, התמודדות עם טראומות ועם פוסט טראומה, זהות מקצועית וממוש עצמי, קשיים ודילמות סביב הורות ועוד.